Google tilleggsresultat.Eller Supplemental Result

Google tilleggsresultat.Eller Supplemental Result.

Hvis du har brukt Google mye,så vil du kanskje ha lagt merke til at
noen av søkeresultene har et ord etter webadressen.
På den norske utgaven står det "tilleggsresultat" og på den engelske
"supplemental result".
Det vil si at da er den siden havnet i en annen indeksering.
En tilleggs indeksering om du vil 
I utgangspunktet er det ikke noe i veien for at en side ikke kan ranke
blant de ti øverste resultatene selv om sida er indeksert som tilleggsresultat.
Men en kan oppleve at en side faller i forhold til tidligere resultat.
Det verste er at en kan risikere at bare webadressen blir vist i søkeresultatet.
Da vil ikke tittelen og beskrivelsen fra sida bli vist,
noe som kan gjøre at folk ikke klikker på linken selv om den har en topp ti plassering.
Husk at en tiltalende tittel kan gi deg flest klikk selv om du ikke er nr 1 i resultatet.
Så det å havne i tilleggsresultetet kan gjøre en del skade på trafikken din.

Hvordan finne ut om du har sider i tilleggsresultatet.


Skriv site:dittdomene.no inn i Google sitt søkefelt.
Da vil du få opp alle sidene som Google har indeksert for ditt nettsted.
Gå gjennom alle webadressene å se om noen har ordet tilleggsresultet etter webadressen.
(supplemental result for den engelske utgaven av Google)
Alle de sidene du finner med dette ordet er i tilleggs indeksen.
Nå er ikke det uvanlig at nettsteder har mange sider i tilleggsresultatene,
så ikke frik ut om du finner en del slike resultat for ditt nettsted.

Hva som gjør at du havner i tilleggsresultatet.


Det skyldes i all hovedsak:
  • Sider som ikke har blitt oppdatert på over ett år eller mer. 
  • Sider som har mistet linken sin fra indeks sida eller en annen hovedside.
    (link fjernet fra sidekartet eller lignende)
  • Nettstedet er nytt,under 6 måneder.

Hva du kan gjøre for å komme ut av tilleggsresultatet.


Hvis det er en side som ikke har blitt oppdatert på over ett år:
Skriv ny tittel tagg på sida.Gjør den tiltalende.Skriv som om den skulle
være en AdWords overskrift.Bruk nøkkelordene dine her.
Skriv om innholdet på sida en del.Føy til nye opplysninger el.
Hvis sida har mistet en link fra en annen hovedside:
Vel,dette er ganske enkelt.Plasser tilbake linken på hovedsida.
Hvis du ikke vil dette av en eller annen grunn,så lag deg et godt sidekart.
Og plasser alle sidene dine her.
Pass på å linke til dette sidekartet fra indeks sida di.
Hvis nettstedet er nytt:
Prøv å få så mange kvalitetslinker inn til nettstedet ditt som mulig.
Oppdater og legg nytt innhold til nettstedet med jevne mellomrom.
Se ellers hvordan komme inn i Google for mer info.

Andre ting du som kan hjelpe deg.


Pass på at robots.txt fila di er rett.
og at den ikke stenger noen av sidene dine.
Bruker h1-2-eller 3 tagg på sida(heading) med nøkkelordet ditt i.
Pass på å ikke bruke mer enn en h1.
Bytt beskrivelsen din.Skriv denne også på en måte som gjør at folk vil klikke på den.
Ikke bruk noen som helst form for skjult tekst eller lignende
for å putte inn flere nøkkelord.Ikke overdriv nøkkelord i bilde Alt teksten heller.
Alt dette vil ikke bare hjelpe deg ut av tilleggsresultatene, men også sørge for at du
får en bedre rangering totalt i alle søkemotorer.
Så gjør et søk etter site:dittdomen.no og finn ut om du har noen sider i tilleggsresultatet.
Det er verdt å prøve.

Kommentarer

Populære indlæg fra denne blog

Lage seg et sidekart

Hvordan bruke anker tekst riktig

Hvordan linke sammen et websted